لعبة We Happy Few كان تم الاعلان عنها في E3 2015 و ساعاتها جذبت انتباهي شخصيا بشكل كبير بسبب الاجواء و الشكل العام للعبة اللي فكرني بلعبة زي Bioshock.
مع ان متابعة اخبار تطويرها و خصوصا و هي في مرحلة الـ Early Access كان في تلميحات لمشاكل و صعوبات ويليهم تحويل مسار اللعبة لمنتج يكون اكبر من مجرد لعبة Double A او لعبة متوسطة الانتاجية للعبة AAA
في المنتج النهائي احنا طبعا بنتعامل مع الرؤية الاخيرة اللي Compulsion Studios حب يوصلها و كان المنتج النهائي دا عليه تعليقات كتيرة جدا
مقالات ذات صلة
مراجعة Sekiro: Shadows Die Twice
آخر مراجعة كلاسيكية كنت قدمتها كانت للعبة Dark Souls 1 من سنة تقريبا وكان في عنوان المراجعة دي وصفت ان اتجاه From Software في تطوير ألعابهم فيه حالة تمرد على الشيء المعتاد والمألوف من تجارب اغلب الالعاب حاليا. لكن احنا...
2019/04/12
مشكلة مستويات الصعوبة في الالعاب
موضوع صعوبة الالعاب من الممكن يكون من اعقد المواضع اللي الواحد لما يفكر شوية هو هيتكلم عنها و هيقول ايه، و دا غالبا موضوع بيتكرر بشكل كبير مع نزول العاب بتقدم مستويات تحدي عالية زي العاب ستوديو from software تحديدا و...
2019/04/12
مراجعة Anthem
قبل الإعلان رسميا عن لعبة Anthem كان مشروع اللعبة في اشاعات عنه ان ليه اسم و هو Project dylan، السبب ورا التسمية حسب اللي كان اتقال في التقارير دي ان Bioware عاوزين يقدموا لعبة يكون ليها تاثير على صناعة الالعاب بنفس...
2019/03/06
مراجعات
مراجعة Sekiro: Shadows Die Twice
2019/04/12
مراجعة Anthem
2019/03/06
مراجعة Resident Evil 2 Remake
2019/02/08
مراجعة Just Cause 4
2019/01/07
مراجعة Battlefield V Multiplayer
2018/12/21
مراجعة HITMAN 2
2018/12/21
مراجعة Red Dead Redemption 2
2018/11/16
مراجعة Assassin’s Creed Odyssey
2018/10/10
مراجعة Spider Man
2018/09/14
مراجعة V-Rally 4
2018/09/13
مراجعة Dead Cells
2018/09/12
مراجعة Monster Hunter World
2018/09/01