في مقابلة مع موقغ The Guardian مدير شركة Ubisoft علق علي مسالة خفض مستوي الـGraphics او الـDowngrading اللي حصل للعبة زي Watch Dogs. و قال ان حاجة زي كده علمتهم درس بضرورة عرض اللعبة شغالة علي الجهاز المستهدف انها تشتغل عليه بامكانياته النهائية و يكون في ضبط للاعدادات بشكل كافي للاجهزة دي.
و اكد ان من قبل E3 2015 كان علي كل المطورين مهمة بضرورة التأكد من ان العروض تكون قابلة للعب و بتوضح جودة المنتج النهائي و دا الدرس اللي اتعلموه من Watch Dogs و هو ضرورة عدم اتخاذ اي مخاطر بعرض الالعاب علي اجهزة مش بتمثل المواصفات المطلوبة في النهاية.
علي رغم ان بالفعل من مميزات معرض Ubisoft في E3 2015 هي عرض بعض الالعاب بشكل حي لكن علينا عدم النسيان ان واحدة من الالعاب اللي كانت مبهرة بصريا و متعرضتش بشكل حي كان Ghost Recon و دي عندي شك شخصي من الشكل العام ليها في الاخر خصوصا انها اتعرضت علي صحفيين و كانت شغالة علي اجهزة PC.