مطوري اللعبة The Chinese Room نزلوا عرض جديد وصور و اغنية من الموسيقى التصويرية الخاصة باللعبة.
احنا لسالنا كام أسبوع وهنطلع رسميا من Beta الخاص بـEverybody’s Gone to the Rapture على PS4, الموضوع ده مثير ورائع جدا ولكنه مخيف في نفس المقاسات. في نقطة دايما في تطوير اللعب وهي إنك بتعد الايام والليالي و كل حاجة بتتمحور حول سؤال واحد “احنا هنشحن اللعبة ديه خلاص, صح؟ هل احنا جاهزين؟
كل واحد كان وقته مقسوم ما بين تصليح Bugs و تحسين اللعبة على قد ما نقدر. لأن دايما بيبقى في حاجة أنت ممكن تحسنها. تعديلة كده ممكن تصممها. كل الكلام ده لسة بيحصل لحد دلوقتي واحنا في بيتا.
تعديل مكان عمود شوية ممكن يعمل تغير دراماتيكي في إزاي اللاعب هيتحرك في مكان ده, أو تشجيع اللاعب على استكشاف المنطقة ديه. تعدليات بسيطة في الصوت و مستوى الصوت, أو حواجز المناطق ممكن يبقى ليهم تأثير ضخم جدا على عاطفة اللاعب.
في أخبار كويسة جدا برضه. الشهر ده Jessica رئيسة الستوديو وملحنة راحت Air Studios عشان تشتغل مع فريق عالمي من الموسيقين و المهندسين. ويخلصوا الموسيقى التصويرية الخاصة باللعبة لانه هيبقى واحد من أحسن الموسيقى التصويرية الخاصة باللعب السنة ديه في (الحقيقة, أنا بعتقد إنها هتبقى افضل من كده, ده هيبقى واحد من اعظم الموسيقى التصويرية الخاصة باللعبة.)
احنا قعدنا اسبوع رائع بنضيف الموسيقى ديه لعالم اللعبة, و طورت تجربة اللعبة بشكل رائع, وضافت دفء, و عمق و انسانية للعبة.
النهاية قريبة جدا, و هنعلن عن موعد اصدار قريب جدا.
https://www.youtube.com/watch?v=wQVRv6ffZpM